-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3775 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

بهترين شيوه امر به معروف و نهي از منكر چيست؟

حضرت امام خميني (ره) در همين رابطه مي فرمايند: از بزرگترين مصاديق امر به معروف و نهي از منكر و شريفترين و دقيق ترين و شديد ترين آنها از نظر تأثير و دلنشين ترين آنها بويژه اگر آمر و ناهي از علماي دين و سران مذهب باشد، آن امر به معروف و نهي از منكري است كه از شخص صادر شود كه خود لباس معروف چه واجب و چه مستحب را به تن كرده باشد، و از منكر بلكه از مكروه دور باشد (يعني خود عامل به معروف و تارك منكر باشد) و كسي باشد كه به اخلاق انبياء و اهل معرفت آراسته باشد و از اخلاق نادانان و اهل دنيا بدور باشد تا با عمل و روش و اخلاقش آمر و ناهي باشد و مردم به او اقتدا كنند...(1)

با توجه به آنچه در اين عبارت بود مي توان بهترين شيوه را از حيث تأثير جمع بين تذكر قولي و عملي دانست كه ضمن اينكه عمل معروفها را انجام مي دهيم با زبان نيز به كمك همان عمل آنرا گسترش دهيم و با رعايت شرائط تذكر از اخلاق و برخورد مناسب و غيره.

براي توضيح بيشتر ضرورت دارد به مبحث امر به معروف و نهي از منكر به كتاب شريف تحرير الوسيله مراجعه شود.













ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1) تبيان ، امر به معروف و نهي از منكر از ديدگاه امام خميني (ره) ، ص 240





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.